Επαναλειτουργία σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, καλό μήνα.  Όλοι νιώθουμε ιδιαίτερα ευτυχείς για την επαναλειτουργία του σχολείου μας. Για να είμαστε όμως και υγιείς  σας παραθέτουμε  ένα απόσπασμα από την εγκύκλιο σχετικά με την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων.  “Ειδικότερα για τα Νηπιαγωγεία:
Ιδιαίτερη σημασία θα πρέπει να δοθεί στη διαρρύθμιση της αίθουσας του Νηπιαγωγείου,
λόγω της ιδιαιτερότητας της ανάπτυξης του προγράμματος σε κέντρα ενδιαφέροντοςγωνιές, καθώς και του πρωτεύοντα ρόλου που κατέχει στην εξέλιξη αυτού, το παιχνίδι
(ελεύθερο ή οργανωμένο), ως κυρίαρχο μέσο ανάπτυξης, μάθησης και κοινωνικοποίησης
των παιδιών. Για το λόγο αυτό προτείνεται:
Κάθε τμήμα Νηπιαγωγείου μεγαλύτερο των 15 μαθητών/τριών, θα πρέπει να χωρίζεται σε
δύο (2) υποτμήματα, κατά τα οριζόμενα στην υπ’αριθμ.51888/ΓΔ4/06-05-2020 ΚΥΑ.
Οι νηπιαγωγοί καλούνται να δείξουν ευελιξία στην εφαρμογή του εκπαιδευτικού
προγράμματος κυρίως ως προς τους χώρους υλοποίησής του (εσωτερικούς και
εξωτερικούς), εκμεταλλευόμενοι/ες στο μέγιστο τις δυνατότητες που δίνονται μέσα από τα
ΑΠΣ/ΔΕΠΣ.
Αναφορικά με τις δραστηριότητες που αναπτύσσονται στα τραπέζια εργασίας, καθώς και
την ώρα του προγεύματος ο/η νηπιαγωγός φροντίζει να κάθονται διαγωνίως δύο (2)
μαθητές/τριες ανά τραπέζι εργασίας και με όσον το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ
τους. Αντίστοιχη διαρρύθμιση των καθισμάτων θα πρέπει να γίνει και στο χώρο της
ολομέλειας, «παρεούλα». Ο/Η νηπιαγωγός φροντίζει να τοποθετηθούν τα παγκάκια ή τα
καρεκλάκια σε στοίχιση, όπου αυτό είναι εφικτό, καθώς και να μην κάθονται περισσότεροι
των δύο (2) μαθητών/τριών ανά παγκάκι.
Τα παιχνίδια και γενικότερα το παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό υλικό κάθε τμήματος
Νηπιαγωγείου συστήνεται να περιοριστεί καθημερινά κατά το ήμισυ. Το υλικό αυτό θα
αποσύρεται μετά τη λήξη του προγράμματος, θα καθαρίζεται, θα απολυμαίνεται και θα
επανατοποθείται προς χρήση από τους μαθητές/τριες.
Γ. Διαλείμματα
Προκειμένου να περιοριστεί η αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών/τριών των
τμημάτων/υποτμημάτων, είναι σημαντικό να υιοθετηθούν πρακτικές συστηματικού
διαχωρισμού των μαθητών και κατά τα διαλείμματα. Συνιστάται η υιοθέτηση ευέλικτου
ωραρίου διαλειμμάτων για κάθε υποτμήμα εκάστου τμήματος, έτσι ώστε να αποφεύγεται
ο συγχρωτισμός των μαθητών.
Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, το πρόγραμμα εφημεριών αναπροσαρμόζεται, με ευθύνη
του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, κατά τον βέλτιστο δυνατό τρόπο, ώστε να
αποφεύγεται ο συνωστισμός των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και να
διασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων των μαθητών σε κάθε χώρο του
σχολείου.
Τι θα πρέπει να προσέξουν μαθητές και εκπαιδευτικοί στα διαλείμματα:
• Σταδιακή και με σειρά έξοδος των μαθητών στο προαύλιο.
• Διαφορετικοί χώροι για τους μαθητές κάθε τμήματος/ υποτμήματος στο προαύλιο.
• Φυσικός αερισμός των αιθουσών ιδίως στο διάλειμμα.
• Απαγόρευση παιχνιδιών με μπάλα (π.χ. μπάσκετ, ποδόσφαιρο, βόλεϊ).”  Παρακαλούμε για την ασφάλεια όλων να ακολουθούμε τις οδηγίες της εγκυκλίου και των εκπαιδευτικών του σχολείου. Ιδιαίτερα παρακαλούμε για την τήρηση των κανόνων σταδιακής προσέλευσης και αποχώρησης σύμφωνα με τις οδηγίες που δόθηκαν για κάθε τμήμα. Ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία.

Η προϊσταμένη του νηπιαγωγείου Κωνσταντίνα Ρουγκάλα